Noodkreet

Kom alstublieft helpen

2'Kom alstublieft helpen, ons zinken huisje is volledig weggevaagd.' In februari 2024 ontvingen we deze noodkreet vanuit de township Refilwe, één van de drie werkgebieden van Stichting Bethlehem. Een hevige storm ruïneerde er vele shacks (huisjes), met grote gevolgen voor de bewoners. Van de ene op de andere dag raakten tientallen mensen dakloos. Zij probeerden te redden wat er te redden viel door zeilen te spannen over kleding en matrassen.

Als Stichting Bethlehem voelen we ons geroepen gehoor te geven aan deze noodkreet van onze hoorders. Samen met lokale collega's hebben we slaapplekken gezocht zodat mensen in ieder geval voor de nacht onderdak hebben. Ook hebben we zinken platen en houten palen opnieuw in elkaar geschroefd voor de meest basale beschutting. Maar voor de langere termijn is meer nodig. Wij willen hulp bieden bij het restaureren van de huizen en, waar dat niet meer mogelijk is, eenvoudige nieuwe huisjes aanschaffen. Met uw steun kunnen wij deze mensen in nood helpen aan een veilig onderkomen.